legitimeren - Reisverslag uit Schin op Geul, Nederland van Marcel Hol - WaarBenJij.nu legitimeren - Reisverslag uit Schin op Geul, Nederland van Marcel Hol - WaarBenJij.nu

legitimeren

Door: marcelhol

Blijf op de hoogte en volg Marcel

17 Maart 2012 | Nederland, Schin op Geul

Om uiteindelijk de oorkonde re verkrijgen moet je als pelgrim kunnen aantonen dat je daadwerkelijk gepelgrimeerd hebt. Dat kan door je credencial gestempeld en al te tonen.
De bestemming is Venlo. Ik wil er op tijd zijn om bij het gemeentehuis een stempel te halen. Dus moet ik er voor vijf uur zijn. Maar misschien sluiten ze wel om half vijf.. Dus maar doorlopen. Wel een beetje last van die zwelling onderaan mijn scheenbeen. Uiteindelijk kom ik er om kwart over vier.
Achter de balie zitten mevr. M. en S., die blijkbaar stage loopt
"Ik loop naar Santiago en wil graag een gemeentestempel in mijn pelgrimspas"
_ "die vraag heb ik nog niet eerder gehad", zegt M.
Ik laat haar mijn credencial zien, met mijn zes stempels.
_ "Ik zou niet weten wie zo'n stempel heeft."
_ "Misschien heeft L er wel een," suggereert S.
_ "die heeft toestel 3814."
S. belt, maar krijgt geen gehoor. Ondertussen komt er een andere klant met een vraag over een parkeervergunning. S. probeert nog een ander nummer, maar weer blijkt de gezochte ambtenaar niet aanwezig. S. loopt even naar de eerste verdieping, M. krijgt van een passerende collega een ingevuld formulier betreffende een parkeerontheffing voor zich. Daar zie ik dus ineens de gezochte stempel.
"Ja, zo een bedoel ik dus. Blijkbaar is er wel iemand met zo'n stempel."
_"Ik zal eens vragen aan mijn collega," zegt ze en loopt naar balie 4. Die blijkt er een te hebben, dus ik moet even wachten tot ze klaar is met de klant, zegt ze. Naar ik begrijp mag de stempel het bureau niet verlaten. S. komt onverrichter zake terug. Er komt een vrouw met een klacht over een parkeerboete. Ze was net naar muntjes aan het zoeken... S. helpt haar met het juiste formulier in het rek. Ze ziet er wel goed uit, S., in haar zwarte broek. In haar linker broekzak heeft ze een gsm, in een roze hoesje.
Ondertussen ga ik maar even zitten. Na verloop van tijd is de klant aan balie 4 klaar. M gaat mee en legt uit wat de bedoeling is. Na enig draken wordt de stempel gezet. Ineens ziet ze, de mevrouw van balie 4, een geboortedatum.
"kunt u zich legitimeren?" vraagt ze plichtsgetrouw.
Ik leg uit dat het weliswaar een officieel document is, maar niet in de zin van dat waar zij meestal mee van doen heeft.
Ik maak me gauw uit de voeten. Het doet me al met al te veel denken aan "het proces" van Kafka.

  • 17 Maart 2012 - 20:48

    Mama:

    Een reis met een doel is als een leven met een doel.Een besluit ,en doorgaan vol verwachting.Psalm 121 :5 zal je van pas komen.Liefs mama

  • 17 Maart 2012 - 20:49

    Mariska:

    Hallo,

    Opnieuw ontving ik een reisverslag van je. Maar zoals ik al in een eerdere mail aangaf, zijn wij volgens mij geen bekenden van elkaar. Wil je daarom mijn mail-adres uit je bestand halen.
    Bedankt alvast en nog een plezierige reis!

  • 17 Maart 2012 - 20:52

    Liesbeth:

    Ach ja, ambtenaren... haha

  • 18 Maart 2012 - 11:24

    Annelies Boshoven:

    Hoi Marcel, Wat een typerend verhaal over ambtenarij, leuk! Vanmorgen in de kerk hebben we als gemeente aan je gedacht in ons gebed. Hopelijk heb je het gevoeld! Groet ook van Bert

  • 18 Maart 2012 - 17:01

    Carolien:

    Soms denk je: 'had ik deze vraag maar nooit gesteld, nu zit ik in de val....' Gauw wegrennen en dan voelen je benen als lood.

  • 18 Maart 2012 - 19:40

    Jolanda S:

    Veel succes! Groetjes..

  • 18 Maart 2012 - 22:06

    Klaas En Gerrie:

    respect voor je.

  • 19 Maart 2012 - 08:32

    Threa:

    Ha Marcel, leuk dat je even belde!! You never walk alone!!

  • 19 Maart 2012 - 13:03

    Bert Timmerman:

    Dag Marcel, leuk om te lezen! Hoeveel stempels heb je bij de finish? Wandel ze! Groeten uit het filmhuis, Bert

  • 19 Maart 2012 - 17:30

    Marcel,:

    Heb het even opgezocht, Eijsden inderdaad nog net Nederland. Vanmorgen de grens over richting Luik, veel water gezien vandaag denk ik. Leuk dat iemand waar je overnacht hebt een dag is meegelopen richting Maastricht. Adios en tot horens maar weer !! groeten uit B'veld.

  • 19 Maart 2012 - 19:28

    Bart V:

    Yo Marcel,
    Had nog niet gehoord dat je naar S wilt pelgrimeren. Heel goed.
    Succes en loop jezelf niet voorbij.

  • 19 Maart 2012 - 21:43

    Rijke De Wolf:

    Lees als je terug bent (benen op tafel, blarenpleisters in de prullenbak) 'Het onderzoek' van Philippe Claudel - Kafka in 2012.

  • 20 Maart 2012 - 15:47

    Anja:

    Hoi Marcel, de goed uitziende dame in de haar zwarte broek wilde niet toevallig nog een stukje meelopen ;)? Mooi voorbeeld van bureaucratie! Loop ze, groet, Anja

  • 21 Maart 2012 - 18:45

    Cees:

    Leuk, een slaapplaats in de kerk van Saint-Severin. Nu hopen dat je eten nog gebracht wordt, anders wordt het dus "een rondje om de kerk" voor brood. Succes morgen met de reis naar Andenne!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schin op Geul

Santiago

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

There and back again

26 Mei 2012

Burgos

16 Mei 2012

de bergen

13 Mei 2012

Arzacq-Arraziguet

12 Mei 2012

Boulangerie
Marcel

Op 6 maart begint mijn wandeling naar Santiago de Compostella. Ik hoop al mijmerend tijd te vinden voor het verwoorden van mijn bespiegelingen.

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 20564

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 01 Juni 2012

Santiago

Landen bezocht: