best wel zwaar - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Marcel Hol - WaarBenJij.nu best wel zwaar - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Marcel Hol - WaarBenJij.nu

best wel zwaar

Door: marcelhol

Blijf op de hoogte en volg Marcel

13 Maart 2012 | Nederland, Gennep

De reis begon in Diepenveen, bij abdij Sion. Het was heerlijk om in zo'n rustige omgeving te beginnen. Maar eigenlijk was net nog geen tijd voor rust, want het dak moest nog op m'n schuurtje. Daar wilde ik nog voor terug naar Deventer. Dus dacht ik in twee dagen naar Nijmegen te lopen, naar het huis van mijn broer en dan even gauw de pannen leggen. Blijkbaar had ik niet genoeg onthaast. Dat bericht vernam ik van mijn voeten. Dus in Arnhem aangekomen met pijn en moeite ging ik terug naar Deventer waar ik gelukkig geen bekenden tegen kwam. Vrijdag en zaterdag pannenlatten getimmerd en pannen gelegd en m'n voeten tot bedaren gebracht. Toen was het zondag en kon ik natuurlijk niet naar de kerk, want daar was ik al weggezegend. Overigens was ik de avond ervoor nog naar 'Les geants' geweest en was de moed voor mijn queeste geheel in mijn schoenen afgezakt. Het regelen van een slaapplaats voor maandag gaf me weer moed. Ik lig hier nu (het is nog vroeg en werd gewekt door een kraaiende haan) in Gennep. Ik kon kiezen uit twee Genneps, deze is bij Groesbeek. Ik geniet van de natuur, het weer en het feit dat de blaren genezen zijn. Vanaf hier het Pieterpad naar Maastricht. Ik hoop dat ik op tijd ben in Roermond om een overnachting te regelen in de catacomben van de kathedraal.

  • 13 Maart 2012 - 07:05

    Sylvia:

    He wat goed dat je al bent gestart! Ben heel benieuwd hoe je queeste je vergaat! het stimuleert mij ook wel een beetje stil te staan bij het ontluikende voorjaar! Geniet ervan.
    groet syl

  • 13 Maart 2012 - 07:21

    Marcel Hol:

    Roermond is natuurlijk niet iets voor vandaag, maar wellicht vrijdag, tenzij ik de geest krijg en het in drie dagen doe...

  • 13 Maart 2012 - 07:24

    Mariska:

    Goedemorgen,

    Leuk om je reisverslag te lezen, maar volgens mij zijn wij geen bekenden van elkaar. Waarschijnlijk was het mailtje voor een ander bedoeld.
    In ieder geval veel plezier en succes met je reis!

  • 13 Maart 2012 - 07:39

    Anton:

    leuk om te lezen op de vroeg ochtend, ben erg benieuwd hoe 't je vergaat! wellicht draaien we On The Road als je terugkomt ;-)

  • 13 Maart 2012 - 08:05

    Bzz:

    nog even volhouden, je bent er bijna

  • 13 Maart 2012 - 08:16

    Jaap:

    Veel succes met je reis,

  • 13 Maart 2012 - 10:27

    Marion:

    Hoi Marcel,
    Wat leuk zo'n verslag, ik wens je heel veel succes en ben benieuwd naar je volgende verslagen, groeten,Marion.

  • 13 Maart 2012 - 13:16

    Lien:

    Ja, alle begin is moeilijk. Ik dacht gelijk aan het plaatje van Barthimeüs op de beamer.Help! Maar je kunt weer genieten.Veel plezier in België.


  • 13 Maart 2012 - 15:17

    Habib:

    Hoi Jongen. Sterkte en veel plezier.

  • 13 Maart 2012 - 18:38

    Annelies Boshoven:

    Wat een verhaal...eerst nog terug naar Deventer om een dakje te fixen! Gelukkig nu weer op weg. Succes met de blaren

  • 13 Maart 2012 - 18:48

    Mathijs:

    Hey Marcel,

    goed van je te horen. Mooi dat de blaren genezen zijn. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

    groet Mathijs

  • 13 Maart 2012 - 21:09

    Cees:

    Ha daar is het 1e verslag dan. Rustig beginnen he die eerste 2/3 weken.
    Mooi weer de komende week das meegenomen....
    Plaats je tzt ook nog wat mooie/leuke foto's ? Tot horens maar weer.

  • 13 Maart 2012 - 22:39

    Carolien:

    Gewekt door een kraaiende haan, mooie vooruitwijzing naar Santo Domingo de la Calzada over ruim 60 dagen. Ik wens je een paar dagen graspaadjes en plaats in de herberg.

  • 14 Maart 2012 - 08:26

    Ewald:

    He Marcel,
    Goed te horen dat je op weg bent. Wens je veel goeds en inspiratie op je reis.
    gr Ewald

  • 14 Maart 2012 - 09:16

    Tienke:

    Hoi Marcel,
    ja ja zwaar zal het wel zijn, dat geloof ik graag. Ik leef met je mee.
    Maar geniet van de natuur en de rust, laat je hoofd leeg worden. Je voeten voelen is beter dan je hoofd vol hebben met zorg en stress.
    Hoop snel weer wat van je te lezen. A dieu en veel wandelplezier. Je hebt er mooi weer bij. Groetjes, tienke

  • 15 Maart 2012 - 10:03

    Herman:

    Hoi Marcel,

    Voorlopig neem ik mijn petje diep voor je af. Gisteren even stiekem naar je schuurtje gekeken. Knap werk - mag je gerust een schuur noemen.
    Leuk om je te mogen volgen bij dit avontuur. Wees blij met die wonderbaarlijk snelle genezing van je blaren en kijk uit met die bekende hoeveelheid hooi!
    Voorlopig wens ik je een gezond lichaam, een krachtige geest en heel veel plezier!

    Groet, Herman

  • 15 Maart 2012 - 10:33

    Papa:

    Nou Marcel als ik zo alle reakties lees, dan ga je niet alleen op stap.
    papa

  • 16 Maart 2012 - 20:49

    Roland En Jessica:

    Hoi Marcel,
    We hebben de bloemen bij de familie Buitenkamp zien staan, dus we begrijpen dat het afsluitende gesprek goed is gegaan. Van harte gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met je voeten? Die moet je met zo'n tocht voor de boeg wel rustig laten beginnen, natuurlijk. Maar goed, het dak van de schuur zit erop, begrijpen we. Veel wandelplezier nog!

  • 17 Maart 2012 - 17:45

    Peter En Renate:

    Veel plezier en succes met deze wandeltocht en we zien uit naar je volgende verhaal.

  • 22 Maart 2012 - 21:16

    Alie:

    Hoi Marcel,
    Leuk zo'n verslag te ontvangen. Ben benieuwd hoe het je zal vergaan. Je hebt in ieder geval prachtig weer!

    Veel plezier.

    groet, Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Gennep

Santiago

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

There and back again

26 Mei 2012

Burgos

16 Mei 2012

de bergen

13 Mei 2012

Arzacq-Arraziguet

12 Mei 2012

Boulangerie
Marcel

Op 6 maart begint mijn wandeling naar Santiago de Compostella. Ik hoop al mijmerend tijd te vinden voor het verwoorden van mijn bespiegelingen.

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 20562

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 01 Juni 2012

Santiago

Landen bezocht: