There and back again - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Marcel Hol - WaarBenJij.nu There and back again - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Marcel Hol - WaarBenJij.nu

There and back again

Door: marcelhol

Blijf op de hoogte en volg Marcel

22 Juni 2012 | Nederland, Deventer

Het is al en tijd geleden dat ik mijn laatste verhaal geschreven heb en je zult je wel afvragen wat er van mij geworden is.. Ik had wellicht etser ook wel iets kunnen schrijven, maar gaandeweg mijn reis kreeg ik daar steeds minder zijn in. Ik genoot meer van de contacten met de mensen om mij heen. Bovendien had ik maar zelden ontvangst.
Ik had kunnen verhalen van de de prachtige kathedraal in León, van de lange wandelingen onder de brandende zon, met net genoeg water, van de uitgestrekte graanvelden, de prachtige bloemen langs de weg, van de vele vogels (geen idee wat dat voor vogel is: "gotsche, gotsche, gotsche, TWIET,TWIET,TWIET"), van de vele Koreanen op de camino, van de gezellige avond met die Japanner, de wandeling met de Sikh uit India, de ontmoeting met een huisarts uit Canada, een psychiater-in-opleiding uit Denemarken, van de gezellige tijd met David uit Wales en Audrey uit Lille, maar ik had er geen tijd voor.
Achter de computer zitten gaat ten kostte van andere bijzondere ontmoetingen. Nou ja, geen tijd voor... Ik had er tijd voor kunnen maken, maar ik had er eerlijk gezegd ook niet zo'n zin in..
De laatste dagen waren bijzonder. Op sommige momenten voelde ik me een beetje ongelukkig, met de gedachte dat het bijna voorbij was. Ik ging langs de weg zitten, kijken naar al die mensen die voorbij komen. Inmiddels was ik ook wel in staat om er de humor van in te zien: komen er weer (tiktik, tiktik) van die wandelaars voorbij met en mini rugzakje en met twee wandelstokken.
Uiteindelijk is die daar dan, de kathedraal van Santiago. Op het plein voor de kathedraal kom ik allemaal bekenden tegen. Ik krijg en hand van een Schot, die van mij gehoord had. De mis bijgewoond, zonder slingerend wierookvat, want dat doen zee nog maar af en toe, of tegen betaling van 300 euro, maar zoveel geld had ik niet op zak...
De dag erop nog verder gelopen naar Finisterra en Muxia een goede manier om me weer te richten op de terugreis. Heb nog geprobeerd om een lift te krijgen van en containerschip; zat al aan boord, kreeg en bord eten van de Filippijnse kok, maar de kapitein kreeg geen toestemming van zijn werkgever. Dus met de trein terug. Maandagavond terug gekomen, zit nu weer in Deventer.
Dat was het dan.
Beslist aan te raden.
Of ik er een boek over ga schrijven? Dat denk ik niet, alhoewel ik al wel een titel in gedachten had.
Eerst maar eens kijken hoe het zit met die sollicitatie.
Laat ik eens bellen
Vooruit dan maar...

  • 22 Juni 2012 - 11:00

    Annelies Boshoven:

    Oh je bent al terug...inderdaad vroeg ik me af wanneer je weer zou schrijven. Ik snap eigenlijk wel dat je er geen zin in had. Dat de Camino belangrijker is dan het thuisfront op een gegeven moment. Tjonge ben je al in Deventer zeg... Zeker wel raar? Jammer dat je het slingerende vat niet meegemaakt hebt, dat wel. Wist niet dat ze dat nog maar af en toe deden. Juist zo indrukwekkend lijkt me. Mooi verhaal van die boot. Maar goed, jij hebt het volbracht. Heel goed! Benieuwd of je ook een ander mens geworden bent. Zal duimen voor je sollicitatie.

  • 22 Juni 2012 - 11:06

    Berend Vlieger:

    Dus welkom terug in de Shire.
    Nu weer met reisgenoten naar een andere bestemming.

  • 22 Juni 2012 - 11:24

    Els Van Den Eertwegh:

    Beste Marcel, fijn dat je weer heelhuids en vervuld van indrukken aan mooie mensen en landschappen terug bent. Jammer, dat je dat getik, die vogels, die mensen niet meer hoort, fijn ook dat je weer onder je eigen douche staat, je eigen taal hoort en de mensen om je heen anders waarneemt. Sterkte met wennen. En veel plezier deze zomer !misschien al aan de slag ?

  • 22 Juni 2012 - 13:02

    Euterpiaan Olga:

    Welkom terug en zing het uit!

  • 22 Juni 2012 - 18:27

    Liesbeth:

    Lieve Marcel,

    Vond het heel leuk om je stem weer te horen! De tijd vliegt inderdaad. Keziah is alweer ruim 4 maanden! Hoop haar snel weer eens aan je te kunnen overhandigen!

    Veel liefs en zegen met solliciteren

  • 22 Juni 2012 - 21:03

    Gerard:

    kom weer zingen!!

  • 23 Juni 2012 - 18:57

    Miep:

    Het was leuk je weer te zien, helemaal gebruind en nog euforisch over alles wat je onderweg had beleefd. Heb je laatste verslagje nog even gelezen. Het zal nog wel even moeilijk zijn om je gewone leven weer op te pakken. Succes trouwens met je sollicitatie. Groet Miep

  • 25 Juni 2012 - 11:46

    Jolien:

    Welkom terug!! Goed om te lezen dat je er weer bent en zoveel mensen hebt ontmoet, jammer van de boot :D

  • 29 Juni 2012 - 19:39

    Janneke:

    Ik heb genoten van je verhalen. Het is een geweldige ervaring geweest en ik hoop dat je de dingen die waardevol voor je waren, vast kunt houden. Vooral het vrije, het opene in al die contacten is iets om te koesteren en voort te zetten. Hopelijk lukt je dat.
    Succes met je sollicitatie en wie weet kun je deze ervaringen goed gebruiken straks in je werk en andere situaties.

  • 09 Juli 2012 - 19:38

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

  • 15 Juli 2012 - 17:53

    Willem Vreeken:

    Van harte gefeliciteerd Marcel! nooit gedacht dat jij het zou halen... ben benieuwd naar je verhalen en belevenissen... laten we 's wat afspreken in Deventer of Ermelo.
    Hartelijke groet, Willem

  • 08 Augustus 2012 - 18:35

    Arie Van Der Zwan:

    Hoi Marcel. Hoe gaat het met je sollicitaties? En ben je al psychiater? Groeten van Arie vd Zwan. Het laatste nieuws is dat ik per 1-10-2012 bij GGZ Centraal ga werken.

  • 06 Januari 2016 - 21:16

    Joke Van Erp:

    hoi Marcel,

    Over twee maanden is het 4 jaar terug dat ik vanuit Rosmalen naar Santiago ben gelopen. Onderweg hebben wij elkaar ontmoet. De eerste keer was in Namen. We hebben de dag erna bij mensen geslapen die zelf in een Mongoolse tent sliepen. Je was toen ziek. Nadien hebben we elkaar weer gezien in het klooster van de Abdij van Leffe. Daarna heb ik nog enkele smsjes van je gehad. Vaak heb ik me afgevraagd hoe het met jou vergaan was tijdens de tocht.

    Marcel mag ik jou adres hebben via mijn mailadres.
    Ik wil je graag iets cadeau doen.

    Alvast hartelijk bedankt.

    Groetjes Joke van Erp.
    www.padoverdehorizon.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Santiago

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

There and back again

26 Mei 2012

Burgos

16 Mei 2012

de bergen

13 Mei 2012

Arzacq-Arraziguet

12 Mei 2012

Boulangerie
Marcel

Op 6 maart begint mijn wandeling naar Santiago de Compostella. Ik hoop al mijmerend tijd te vinden voor het verwoorden van mijn bespiegelingen.

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 6120
Totaal aantal bezoekers 20543

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 01 Juni 2012

Santiago

Landen bezocht: