Arzacq-Arraziguet - Reisverslag uit Arzacq-Arraziguet, Frankrijk van Marcel Hol - WaarBenJij.nu Arzacq-Arraziguet - Reisverslag uit Arzacq-Arraziguet, Frankrijk van Marcel Hol - WaarBenJij.nu

Arzacq-Arraziguet

Door: marcelhol

Blijf op de hoogte en volg Marcel

13 Mei 2012 | Frankrijk, Arzacq-Arraziguet

Het was een mooie dag vandaag, met ideaal wandelweer: licht bewolkt, niet te warm en niet te ver, 30 km, omdat ik twee km heb afgesneden van de uitgestippelde route, waardoor ik de kerk van Sensacq heb gemist, wat op zich wel jammer is (ik zag net een foto in de reisgids van mijn tafelgenoot (maar niet mijn disgenoot, want ieder kookt hier voor zich, waardoor ik een beetje te veel gegeten heb): de kerken hier werden ooit gebouwd met een ver omhoog stekende voorgevel, met twee uitsparingen voor klokken), maar waardoor ik wel op tijd bij de gite kwam, hier in Arzacq. Eind van de middag (het is zondag) liep ik hier nog en rondje en wat bleek: de bakker was gewoon los! Had ik de hele dag voor niets met en brood op mijn rug gelopen...
Het is hier een gite met slaapzalen, met plek voor 70! Er stond al een hele rij met tassen. Niet zoals in Spanje: wie het eerst aankomt zet zijn tas neer, wordt het eerst geholpen zodra de deur opengaat, nee, hier zijn het de tassen die door de transportdienst zijn afgeleverd, zodat men huppelend door het leven kan. Daar kijkt men als pelgrim en beetje op neer, natuurlijk... Maar ja, ieder zijn weg. Ik heet allen welkom.

  • 13 Mei 2012 - 19:48

    Jaap:

    Je wordt steeds milder..... Succes met je avontuur

  • 14 Mei 2012 - 06:48

    Annelies Boshoven:

    Transport dienst??? Echt? Ik wist niet dat dit daar gebeurde... Tja is misschien modern pelgrimeren? Wel een beetje sneu hè? Ook moeilijk voor de anderen om dan nog een plekje te bemachtigen in de gite lijkt me. Kan je wel een beetje slapen met 70 man om je heen? Daar is het vast niet stil 's nachts...

  • 14 Mei 2012 - 09:04

    Carolien:

    Nog vier dagen Frankrijk en dan -hup- over de Pyreneeën. En dan is het nog vier weken met toenemende drukte en warmte. Heb je al oordoppen voor 's nachts? Va con Dios.

  • 14 Mei 2012 - 21:11

    Liesbeth:

    Haha, de watjes! Gelukkig ben jij een bikkel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Arzacq-Arraziguet

Santiago

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

There and back again

26 Mei 2012

Burgos

16 Mei 2012

de bergen

13 Mei 2012

Arzacq-Arraziguet

12 Mei 2012

Boulangerie
Marcel

Op 6 maart begint mijn wandeling naar Santiago de Compostella. Ik hoop al mijmerend tijd te vinden voor het verwoorden van mijn bespiegelingen.

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 20547

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 01 Juni 2012

Santiago

Landen bezocht: