Stenen, deel 2 - Reisverslag uit Conques, Frankrijk van Marcel Hol - WaarBenJij.nu Stenen, deel 2 - Reisverslag uit Conques, Frankrijk van Marcel Hol - WaarBenJij.nu

Stenen, deel 2

Door: marcelhol

Blijf op de hoogte en volg Marcel

01 Mei 2012 | Frankrijk, Conques

In een eerder verslag had ik het over stenen, en hoe je je daaraan kunt ergeren.
Inmiddels ben ik al veel stenen verder. Ten zuiden van Vezelay kwam ik in een cafeetje, waar op de toonbank allerlei fossielen lagen. Die kun je daar blijkbaar vinden, dus werd dat mijn volgende missie. Even later kwam ik langs zo´n akker en een uurtje later was mijn rugzak verzwaard met vier fossielen.
Dan kom je dus weer wat (nou ja, twee weken) verder in de Haute Loire en loop je ineens over vulkanisch gesteente. Prachtig. Dus zit er een stuk lava in mijn rugzak. Dan heb je, zo werkt dat bij vulkanen blijkbaar, even verderop weer ander soort gesteente met van die prachtige glinsteringen erin, zodat je bij elke stap denkt dat je iets bijzonders gevonden hebt (maar het is helaas niet alleen goud dat glinstert)en weer verderop is het dan ineens allemaal graniet. Prachtige kleuren, al die stenen. Het rare is dat als je dan zo´n steen opraapt, en er een half uur mee in je hand loopt, dat je dan toch een beetje gehecht raakt aan zo´n steen en je die ook niet zomaar weggooit, of ruilt voor een andere, ook best wel mooie steen.
De laatste dagen is het vooral glimmend mica, dat overal ligt, en dus ook micamodder, dat ervoor zorgt dat je allemaal glinsteringen op je schoen houdt, als de modder opdroogt.
Er is dus een hoop te beleven als je zo hier loopt. Verder wordt alles almaar groener, de eerste zwaluwen vliegen hier rond, het gewas wordt almaar hoger en het wordt sinds vandaag ook veel warmer, aangezien ik afgedaald ben van 1000 naar 300 meter.
Ik ben dus in Conques beland, waar ik in het Nederlands werd aangesproken (dat was lang geleden), vanwege mijn Nomad slaapmatje. Ik slaap vannacht bij een architect, die hier een huis heeft gekocht. Het is inderdaad ook een bouwkundig feest hier, maar dus ook heel touristisch. ´Ik ben geen tourist, ik ben een pelgrim,´ zeg ik dan maar tegen mezelf als ik hier ook met zo´n stadsplattegrond rondloop... Maar ik krijg lekker wel mooi pelgrimskorting als ik naar het museum ga!

  • 01 Mei 2012 - 19:21

    Ans:

    Vertel mij iets over stenen Marcel.
    Ik pak tijdens wandelingen ook veel op, maar soms wordt het te veel voor de rugzak.
    Veel plezier en een goede trip.

  • 01 Mei 2012 - 20:00

    Cees:

    Hoi Marcel, dan kan je wel een pakje naar ons opsturen, dat scheelt gewicht, maar dat werkt natuurlijk niet als je al die stenen opraapt....Als het teveel wordt foto's van elke steen maken denk ik dan maar......., wel mooi allemaal.
    Nog ongeveer 1100km, dat is nog zeker 45 dagen genieten gok ik.
    groeten Cees.

  • 01 Mei 2012 - 23:28

    Herman:

    Hoi Marcel, Leuk, weer iets van je te vernemen.
    Mooi verslag: Stenen deel 2.

    Zo'n mooie steen, houd je schijnbaar soepel op de been.
    Uniek gezelschap, zo'n prachtige steen.
    Van iedere steen, bestaat er immers maar één!
    Koester, de allermooiste steen
    en waan je voor even, wat minder alleen.

    Het ga je goed! Herman

  • 02 Mei 2012 - 08:03

    Jeroen Huizing:

    Ha Marcel,
    leuk om weer wat belevenissen van je te lezen. Het klinkt allemaal erg bijzonder. Veel ervaringen, die je opdoet als pelgrim. Misschien wel een beetje rustig aan doen met de stenen anders wordt het wel zwaar tillen in Spanje.

    Succes Jeroen

  • 02 Mei 2012 - 13:35

    Annelies Boshoven:

    Wat goed dat je zelfs nog tijd vindt om musea te bezoeken. Naast het kader waarin ik deze tekst typ staat een advertentie van een edelstenen groothandel... hoe toevallig kan het zijn?

  • 02 Mei 2012 - 21:00

    Liesbeth:

    Ha marcel,

    Als je voor jezelf een limiet stelt aan stenen, dan doe je steeds de minst mooie weg, aan het eind heb je dan de mooiste nog over! Hoe dan ook een mooi verslag, prachtig uitzicht zeker (als er geen mist is)

    Gods zegen!

  • 03 Mei 2012 - 18:01

    Els Van Den Eertwegh:

    Hoi Marcel, Dank je voor je mail en leuke reisverslagen ! Veel plezier, geniet van de mensen en van het betere weer. Toi toi toi.

  • 05 Mei 2012 - 11:25

    Janneke :

    Met alle tijd die je hebt voor overpeinzingen zullen de meest gewone dingen bijzonder worden. Zoals gehecht raken aan een steen. Een verleiding om steeds meer van die mooie stenen mee te nemen. Maar ja, het gewicht hè. Het lijkt me zo'n verrijking om deze tocht te maken, zowel de tijd die je alleen bent als alle contacten die je meemaakt. Veel plezier weer de komende dagen!

  • 06 Mei 2012 - 09:51

    Peter:

    Super je verhalen te volgen. Zo op jezelf te zijn en lekker te genieten van de natuur lijkt me geweldig. Heel veel plezier nog met alle ervaringen en mooie dingen die je nog op je pad tegen komt.

  • 10 Mei 2012 - 19:55

    Jessica Bakker:

    Hoi Marcel,

    Leuk om je verslagen te lezen! Gisteren tijdens de Groeigroepbijeenkomst hebben we verslag gedaan van jouw belevenissen, voor degenen die het niet via de computer kunnen volgen. Je krijgt van iedereen de hartelijke groeten. Enneh..... hoe zwaar is je rugzak nou, met al die stenen erin?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Conques

Santiago

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

There and back again

26 Mei 2012

Burgos

16 Mei 2012

de bergen

13 Mei 2012

Arzacq-Arraziguet

12 Mei 2012

Boulangerie
Marcel

Op 6 maart begint mijn wandeling naar Santiago de Compostella. Ik hoop al mijmerend tijd te vinden voor het verwoorden van mijn bespiegelingen.

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 20540

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 01 Juni 2012

Santiago

Landen bezocht: