stenen - Reisverslag uit Montmort, Frankrijk van Marcel Hol - WaarBenJij.nu stenen - Reisverslag uit Montmort, Frankrijk van Marcel Hol - WaarBenJij.nu

stenen

Door: marcelhol

Blijf op de hoogte en volg Marcel

02 April 2012 | Frankrijk, Montmort

Ergens op de route in Spanje, ik ben vergeten waar precies, ligt een stapel stenen, waar pelgrims traditiegetrouw een steen achterlaten. Ik had geen steen meegenomen, maar stenen genoeg onderweg. Van die stenen die in Nederland door ProRail worden gebruikt onder het spoor. Erg pijnlijk als je erop trapt met vermoeide voeten. Niet van die gepolijste rivierstenen, maar van die hoekige, zonder een vlakke kant en als die er al is ligt die onder. Op een gegeven moment gaf ik weer een schreeuw. Een paar stappen verder besloot ik de gewraakte steen mee te nemen naar Spanje. Hij gaat op de stapel, als symbool voor alle kleine ergernissen waar ik me vaak aan stoot, maar waar ik ook overheen kan stappen.
Neem nou dit toetsenbord, ik ben gastvrij ontvangen na een telefoontje en kan gebruik maken van de computer. Hebben die Fransen een paar toetsen omgegooid. Ik zal verder typen als ware het een Nederlands toetsenbord, dan begrijpt u wat ik bedoel en als voorbeeld van iets waar je je aan kunt storen, of blij zijn met de gastvrijheid... Ergernis is een keuze.

Vqndqqg heb ik een beetje ver gelopen; vqn Ger,qine nqqr ?ont,ort; Ik zil nq,elijk in vijf dqgen vqn Rei,s nqqr Troyes; Nu ,oeten ,ijn voeten het bewuren nq "( k,: Er is echter hoop; ,orgen hoop ik een postkqntoor te treffen en stuur ik een pqqr kilo terug: Het volgende verhqql ,qqr zeer gezoon vqn ,ijn ,obiele telefoon:
?qqr; woqls ik ql weiM ergernis is een keuwe:

  • 02 April 2012 - 20:28

    Peregrinofrans:

    Bonsoir Pèlerin Marco,

    De stapel stenen in Spanje, heet Cruz del Ferro. Het toetsenbord is een zogenaamd azerty toestensenbord. Da's lastig typen als men het qwerty toetsenbord is gewend maar je zal het voorlopig daarmee moeten doen:-)!
    Geniet van elke stap...

    Bon Camino,

  • 02 April 2012 - 20:42

    Cees:

    Hey Marcel,
    Computers kunnen al snel ergernis geven en helemaal met zo'n Frans toetsenbord haha... Blij zijn met gastvrijheid dat lukt wel heb ik begrepen, je wordt waar nodig geholpen dat is toch prachtig....
    Dat moet dan zijn van Germaine naar Ik denk Montmort (Lucy)??
    groeten van ons allemaal !

    Ps, ik heb zondag ook een wijngaard gezien maar dan in Wijk bij Duurstede....

  • 02 April 2012 - 20:43

    Carolien:

    In Spanje heb je me hemelsbreed 360 km vergezeld, nu ben je hemelsbreed al 450 km van huis. Dan heb je al zeker 600 km gelopen. En dat zonder Irish Wilson. Al klinkt dat vijf dagen van hier naar daar willen wel bekend als etappes proppen.
    Welke kilo's kun je missen? Comfort is ook een keuze. Genieten van weinig ook.

  • 02 April 2012 - 21:40

    Greta Bresser:

    boeiend om te lezen hoor jouw reisverslag. niet altijd eenvoudig, en wat je zegt het zijn keuzes hoe je de dingen ervaart. Maar ja... kan je er ook wel van genieten, de natuur, de mensen. ik hoop van wel...is ook een keuze de mooie dingen te zien. dat probeer ik ook maar is niet altijd eenvoudig. maar voor jou hoop ik dat je ziet op jouw bijzondere, dappere reis. het ga je goed en hoop dat je van de mooie dingen kan genieten en zeker Gods nabijheid.
    greta

  • 06 April 2012 - 20:40

    Mama:

    Net wat voor jou om van zo'n steen een doordenkertje te maken.Ook die 'geheimtaal'" van de Franse computer lossen we wel op.Ik denk dat alles het nog interessanter van wordt.je zult wel veel ervaringen opdoen!Goede voortzetting van de tocht.liefs mama

  • 06 April 2012 - 21:29

    Mama:

    Goede Vrijdag,heerlijk voor je om met een koor mee te zingen.Misschien zing je wel in je eentje in de stilte over onze Here Jezus.

  • 07 April 2012 - 09:23

    Herman:

    De ultieme keuze - helemaal in de geest van jouw onderneming, kiezen om geen keuze te hoeven maken!

    Ik wens je mooie Paasdagen!

    Groet, Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montmort

Santiago

Pelgrimage

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2012

There and back again

26 Mei 2012

Burgos

16 Mei 2012

de bergen

13 Mei 2012

Arzacq-Arraziguet

12 Mei 2012

Boulangerie
Marcel

Op 6 maart begint mijn wandeling naar Santiago de Compostella. Ik hoop al mijmerend tijd te vinden voor het verwoorden van mijn bespiegelingen.

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 20561

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 01 Juni 2012

Santiago

Landen bezocht: